miercuri, 30 mai 2012

Dosarul de personal si lista documentelor solicitate la angajare

Conform HG 500/2011, art. 8, cu modificarile si completarile ulterioare:
"(1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:

- actele necesare angajarii,
- contractul individual de munca,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
- acte de studii/certificate de calificare,
- precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru. "

Avand in vedere cele de mai sus, propunem urmatorul cuprins pentru un dosar de personal complet si profesional:
1. Documente si date cu caracter personal:
- Copie CI/pasaport sau dovada de rezidenta
- Copie livretul militar, daca este cazul
- Copii ale actelor de stare civila, certificate conform cu originalul, fie de catre detinatorul acestor documente, fie de catre inspectorul de resurse umane (certificat de casatorie, hotarare de divort, certificate de nastere ale copiilor minori)
- Adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al angajatului, care sa ateste ca este apt de munca si inainte de inceperea efectiva a activitatii, avizul medicului de medicina muncii

- Copii ale actelor de studii, diplome si certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare
- Curriculum Vitae, semnat si datat
- Cazierul juridic – in original si valabil la data depunerii la angajator (termen de valabilitate al unui cazier judiciar este de 6 luni de la data emiterii acestuia).
2. Contractul de munca, modificari si alte documente referitoare la activitate:
- Oferta si conditiile de angajare (completata si semnata)
- Contractul de munca insotit de fisa postului, in original semnate si stampilate
- Actele aditionale de modificare/ suspendare
- Situatia disciplinara

- Evaluarile efectuate la actualul loc de munca.
3.Situatia concediilor de odihna si a altor tipuri de concedii
4. Declaratii pe proprie raspundere privind:
- indicarea adresei unde locuieste efectiv
- persoanele aflate in intretinerea sa  pentru acordarea deducerilor ce se impun,
- primirea unui exemplar al Regulamentului intern al angajatorului si luarea la cunostinta,
- alte declaratii specifice angajatorului.
5. Adeverinte si alte documente:
- adeverinte solicitate
- adeverinte eliberate
Un minim de documente ce ar trebui solicitate la angajare sunt :
- CV-ul
- copie CI
- copie diplome de studiu si atestari necesare incadrarii
- adeverinta medicala de la medicul de familie
- adeverinta ITM cu vechimea in munca
- cazierul judiciar
- livretul militar daca este cazul.

Atentie!!!
Anterior inceperii efective a activitatii:
- se va prezenta oferta de angajare, ce va cuprinde toate informatiile relevante ale angajarii (salariu, timp de munca, conditii speciale,etc) insotita de o copie a draftului de contract de munca si fisa de post
- dupa acceptarea ofertei se va semna contractului de munca
- se vor efectua analizele de medicina muncii
Inregistrarea contractului de munca in REVISAL se va face cu o zi inainte de inceperea activitatii, dupa ce toate documentele si formalitatiile prezentate mai sus au fost finalizate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu