duminică, 24 iunie 2012

Cum reducem cheltuielile cu contributiile sociale

Legislatia prevede anumite reduceri si scutiri acordate angajatorilor care angajeaza anumite categorii de persoane, astfel:
- persoane cu handicap. Conform Codului Fiscal, art. 55 alin. (4) lit. k), pentru angajatii incadrati in aceasta categorie, nu se plateste impozit pe venit. Se retin si se calculeaza insa celelalte contributii. Se primeste indemnizatie de 500 lei timp de 12 luni si trebuie mentinuti in activitate 2 ani.
- somerii in varsta de peste 45 ani si someri sustinatori unici ai familiilor monoparentale. Angajatorul va fi scutit de la plata asigurarii de somaj, va primi timp de 12 luni o indemnizatie in suma de 500 lei pentru fiecare astfel de persoana, si trebuie sa mentina raportul de munca cel putin 2 ani. (art. 85 Lg.76/2002).
- pentru persoanele fara un loc de munca care mai au 3 ani pana la pensionare, se primeste deasemenea o subventie de 500 lei pe parcursul celor trei ani.
- pentru tinerii absolventi, nu se plateste contributia la somaj si se primesc indemnizatii dupa cum urmeaza:
  • 500 lei pentru cei cu pregatire primara si gimnaziala
  • 600 lei pentru cei cu studii de liceu sau post-liceale
  • 750 lei pentru cei cu studii universitare.
Deasemenea, subventia se acorda pe o perioada de 12 luni, 18 luni pentru persoanele cu handicap, si exista obligatia de mentine raporturile de munca min. 2 ani dupa ce s-a incheiat perioada de subventionare.
Atentie! subventiile nu se acorda angajatorilor care au mai avut reporturi de munca cu persoanele petru care se solicita subventia, deasemenea angajatorii care intrerup relatia de munca anterior perioadei pentru care a fost solicitata subventia vor trebui sa restitute toate sumele incasate.

Legislatia completa o gasiti aici.
Pentru obtinerea subventiei se depune la AJOFM un dosar ce contine urmatoarele acte, adaptate evident in functie de subventia solicitata:
- contractul de munca inregistrat;
- diploma de studii in original si copie sau adeverinta in original, respectiv certificatul eliberat de Comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap;
- buletin de identitat;
- formularul tip de conventie, in 3 exemplare (formularele tipizate se gasesc pe siteurile AJOFM din fiecare judet sau ANOFM);
- declaratia angajatorului conform Normelor Metodologice;
- declaratia pe proprie raspundere a angajatului, cum ca nu a avut raporturi de munca sau serviciu cu angajatorul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu